Prima zi in Sicilia, Catania, Etna si wild-camping

Initial am zis sa fac un singur jurnal foto pentru tot concediu, dupa care in momentul in care am trecut prin poze si atunci cand am vazut cat de multe am reusit sa inghesuim cumva in fiecare zi am ajuns la concluzia ca ar fi fost mult, mult prea multe poze intr-o singura postare.

Pentru noi a fost a 3-a oara in Sicilia, pentru Marius prima data si sunt convins ca vom reveni cu siguranta si anii urmatori, probabil vom alterna pentru vacanta de ski sudul Spaniei, sudul Italiei, Grecia / Creta sau insulele din Atlantic ale Spaniei / Portugaliei. Jurnalul zilei de azi e primul dintr-un road-trip veritabil de 5 zile prin insula in care am reusit cumva sa impacam si capra si varza, respectiv sa avem parte de un concediu care sa ni se para in mod egal fain si noua si lui Marius. Dar mai mult despre asta in pozele de mai jos:

Prima zi, intr-o plimbare scurta cu plecare de la cazarea pe care am luat-o in Catania pentru prima seara. Cum vremea avea sa fie buna toate zilele restul noptilor aveam sa le petrecem la cort in locuri neasteptat de frumoase.
Vizitand curtea unei universitati vechi de 500 de ani, in cautarea celei mai bune gelaterii din Catania.
Piata centrala, intr-o dimineata in care totul era pustiu. E fain sa calatoresti in complet-extra sezon si de multe ori am avut impresia ca suntem singurii turisti in zona.
Piata de peste, cateva minute mai tarziu un vanzator a vrut sa-i puna lui Marius o caracatita in brate. Exagerez, dar cu siguranta piata de peste si mirosurile asociate nu au fost momentul preferat al zilei pentru Marius.
Crustacee inca in viata viermuind in tavile vanzatorilor.
Etna, mereu vizibila in departare.
Inutil de zis ca bisericile nu sunt cea mai interesanta lucru de vizitat pentru copii. Poti sa te consideri fericit daca le captezi atentia pentru 10 minute.
Inghetata in schimb e cu totul alta poveste. Cea mai buna inghetata se face in Italia, nu e termen de comparatie cu ce am gustat in alte parti. Cupa de tiramisu a fost de pe alta lume.
O ora si ceva mai tarziu, pandind o fereastra de vreme buna pentru a urca pe Etna. Am avut parte de noroc si cerul s-a deschis chiar cand am ajuns in parcarea principala.
Un pic de energie pentru drumetia pe care am facut-o la craterele Silvestre, drumetie ce mi s-a parut chiar si mie suprinzator de intereasnta. Nu te plimbi chiar in fiecare zi pe cratere ce erau in plina eruptie acum cativa ani.
Pe aici Marius era dezamagit ca nu e nici o eruptie in desfasurare. Adevarul e ca in bucket list-ul e si vazutul unul vulcan in plina eruptie, depinde de ce noroc vom avea parte in urmatoarea perioada.
O poza de grup un pic chinuita cu Ena in spate, nu de alta dar nu intotdeauna e simplu sa faci copilul sa zambeasca. In acelasi timp uneori e greu sa explici pasiunea mea pentru a importaliza toate momentele astea unui copil. Lucruri fac in schimb sens atunci cand ajung acasa si pui pozele in album.
Explorand si partea cealalta a craterelor.
Etna e captivanta, si avea sa le atraga privirile aproape tot concediul.
Dupa drumetie e timpul pentru masa de pranz la o “Tavola Calda”, mancatoriile locale din Sicilia, unde un fel de mancare principal e cam 4-5 euro. Mancarea probabil la fel de buna ca la restaurante, lucru confirmat de traficuld e localnici care isi mancau pranzul aici.
Mai departe conducem catre locul de cort, pe drumul spre Ragusa, si oprim la intamplare pentur a vizita centrul vechi al unui orasel no-name de pe drum. In Italia si in Sicilia fiecare sat si orasel are un centru vechi cu ceva de vazut si turisti sunt inexistenti pe aici.
Unul dintre fostele sedii ale partidului comunist italian.
Toate oraselel mici au un aer local si decrepit si asta le da un farmec pe care cu siguranta nu l-ar avea daca totul ar fi renovat. Cum e si turnul acesta, vechi de 800 de ani al unui manastiri din oras.
Locul de cort din seara asta ar fi trebuit sa fie pe malul unui lac, dar nu reusim sa ajungem la el din cauza unor copaci cazuti, gasim in schimb unul la fel de buna pe lunca unui parau. Mi-a fost dor si de iarba proaspata si de cantecul de primavara al pasarilor.
Un cer plin de stele, un pic de ploaie peste noapte, aer curat si o mica simfonie de dimineata la trezire. Mi-a fost dor de nopti petrecute la cort.

4 responses to “Prima zi in Sicilia, Catania, Etna si wild-camping”

1. Claudia Avatar

Sunteti faini, ce sa mai!
    Ce le place copiilor versus ce le place parintilor mi se pare destul de greu de gestionat.
    Eu daca as merge in Sicilia, si ar fi prima data, as avea de suferit sa nu vizitez ce mi se pare interesant pentru ca lui M i-ar cadea teribil de plictisitor. Si in mod similar, sa-mi petrec timpul intr-un loc de joaca care poate gasi oriunde, m-ar scoate din minti…
    Si-atunci mai bine nu merg. Deocamdata 😀

1. Diaconescu Radu Avatar

La noi a functionat destul de bine formatul, am cumparat o minge de fotbal din decathlon si cand era de joaca putea sa ne oprim in orice parcare. In plus noi deja vazusem majoritatea obiectivelor, asa ca nu simteam ca aveam ceva de pierdut.

Sincer pe langa ce vezi in formatul asta mi se pare cel mai misto senzatia de calatorie perpetua cu mult timp petrecut afara, ecuatia asta nu are cum sa dea gres. La sfarsit si Marius era in modul: dar de ce trebuie sa ne intoarcem?.?…

1. Mike Avatar
        Mike

Dupa el trebuia sa dureze 3 luni road trip-ul nostru. Daca reusim cumva sa invete engleza, atunci lucrul asta ar fi fezabil, caci are sansa sa mai interactioneze si cu alti oameni / copii.

1. Claudia Avatar

Cu o minge si opriri la inghetata, calatoria poate tine la nefarsit!
          In ce priveste interactiunile, in sezon sunt sanse mari sa dai peste copii romani sau peste alti copii dispusi sa se joaca impreuna chiar daca nu comunica verbal prea mult. In extrasezon… sansele sunt intr-adevar mai mici.
          Noi de cate ori am fost pe aici si era un minim de agitatie, am dat peste romani, iar copii s-au lipit imediat la joaca sau fetite cu care M s-a jucat chiar daca M nu intelegea germana lor (se intampla des si la bazin).
          Dar cum engleza e un must in zilele noastre, poate exista ceva activitate in engleza in Brasov? Daca nu, curs, meditatii, cat sa ia startul. Sau expunerea la continut in engleza, M a invatat de pe youtube 😀