Buila-Vanturarita si un uragan fierbinte

Sambata il lasam pe Marius singur cu bunicii (au o dinamica destul de ok impreuna, chiar daca e un pic cam mult rasfat) si fugim la o drumetie impreuna cu Cristi in Buila Vanturarita. Plecare e ca de obicei matina dar cum in ultimele zile ne-am tot trezit devreme parca nu e chiar asa de rau si reusim intr-un mod neasteptat chiar sa ajungem inaintea lui Cristi in Barbatesti (Cristi oricum ajunge cu 10-15 minute inainte de ora de intalnire si de obicei atunci cand bate ceasul e deja gata de plecare). De data aceasta pentru ca traficul a fost incredibil de liber am reusit sa ne facem gata de plecare cam in acelasi timp.

Plecam spre Patrunsa pe urcarea clasica de la troita, de aici urcam pieptis pana in Creasta unde ne ia in primire un uragan cald, bifam varful si coboram printr-o zapada moale si alunecoasa spre Pahomie din Saua Stevioara. E incredibil cat de putina zapada a fost pana pe varf si cat de mult s-a topit in ultimele doua zile. Coborarea in schimba compensat lucrurile. Zona cu schitul Patrunsa cu pajistile si chiliile imprastiate pe dealuri imi place super mult si s-a pastrat asa in parte pentru ca nu se poate ajunge aici decat cu magarii. Doua 1-2 cladiri noi construite in zona strica zenul locului, oricum mult mai bine decat la alte manastiri din tara.

Pe langa cele vazut highlight-ul turei e ca am sporovait incontinuu cu Cristi vreme de sase ore si ceva atunci cand ne-a lasat vantul si traseul. Doar eu, caci Mihaela a ramas ultimele 2 zile fara voce dupa ce a facut o laringita. Oricum tinand cont ca ne vedem mai rar in ultima perioada incerci cumva sa recuperezi din vorbit o parte din tot ce s-a intamplat din timpul ce a trecut. Cine stie, poate reusim sa ne vedem din nou de Craciun / Revelion, poate de data aceasta in Cozia cu trasversare de o zi intreaga, oricum Buila si Cozia sunt cei doi muntii in care ajungem usor de la Slatina si sunt munti care mie cel putin imi plac super mult.

Mic dejunul campionilor, nu al meu, ci al lui Cristi. Mentionez ca pooridgeul meu nu ar arata niciodata atat de estetic.
Pe drumul spre Patrunsa, imi place super mult atat poteca asta cat si felul in care arata toate chiliile din zona Patrunsa.
La Patrunsa dam deja de zapada fleoscaita, de aici in sus zapada lipseste aproape cu desavarsire.
In ultima vreme am facut destul de rar ture in care sa mergem amandoi. Sper sa recuperam un pic in vacanta de iarna.
In spate, Cozia, celalalt munte candidat pentru ziua de azi. Cam pe aici s-au terminat si ultimele raze de soare, restul zilei fiind cand se poate de cenusiu.
Pieptis spre creasta insotiti de un vant care incepea sa bata din ce in ce mai tare.
Pe aici era deja un mic uragan,noroc ca pe traseu erau si destul de multe locuri ferite unde puteai sa te recuperezi un pic.
Selfie-ul regulamentar de pe varf. Pana aici tura a fost un vertical cinstit.
Au trecut ani buni de cand nu am mai ajuns pe varf, suficient de multi incat sa nu-mi amintesc exact cand s-a intamplat. Imi amintesc cu siguranta in schimb prima tura in Buila, in 2006, prima tura in doi facuta cu Mihaela. Ar fi interesant de cautat o poza de atunci.
Spre Saua Stevioara si de aici in jos spre Pahomie printr-o zapada uda si fara nici un fel de baza.
Imi place la nebunie cum arata muntii si dealurile din Oltenia de sub munte si ar trebui sa ne propunem sa ajungem mai des pe aici, la fel ca si in Cernei-Mehedinti.
Cam toata coborarea a aratat asa, noroc ca am trancanit incontinuu pe toata coborarea si pe drumul spre Patrunsa si spre masina. Mai mult eu si Cristi, caci Mihaela era lovita de o laringita acuta.